Artritis kolena

Artritis kolena - Fizikalna terapija Dunavski, Novi Sad

Osteoartritis je degenerativno oboljenje kolena, a odnosi se na trošenje hrskavice kolena. Artritis kolena ima svoja dva oblika, primarni I sekundarni. Primarni osteoratritis kolena nastaje kao posledica svakodnevnog opterećivanja kolena I hrskavice čime se ona troši I smanjuje svoju funkciju, ovaj artritis najčešće pogađa stariju populaciju, Sekundardni artritis nastaje kao posledica nekih povreda kolena ili usled neke upale. Kada se hrskavica kolena istroši, dolazi do kontakta između dve kosti, što izaziva neprijatnost I bol.

SIMPTOMI

Najčešći simptomi osteoartritisa su bol u zglobu kolena. Bol je najčešće prisutan na početku hodanja ili prilikom ustajanja. U zavisnosti od istrošenosti hrskavice kolena, zavisiće I intenzitet bola. Pored bola, kod hroničnog artritisa dolazi do pojave otoka zbog nagomilavanja vode u zglobu. Kod hroničnog artritisa, artroze, dolazi do deformiteta zgloba, koja vremenom postaje vidljiva.

UZROCI

Kada govorimo o primarnom artritisu, onda ne možemo govoriti o preciznim uzrocima za njegov nastanak, ali se kao faktor rizika svakako uzima telesna težina osobe ali I neke genetske predispozicije. Uzroci kod sekundarnog artritisa su svakako neke povrede kolena, fraktura kosti ili povreda meniskusa.

Osteoartritis kolena nije zarazno oboljenje, ne izazivaju ga virusi I bakterije, ali je jako progresivna bolest. Kada se uoče simptomi, bolest će samo napredovati a to će uticati na normalne životne aktivnosti obolele osobe. Stručnjaci smatraju da nepravilan položaj zgloba kuka I ravni tabani takođe predstavljaju rizike za nastanak osteoartritisa.

TERAPIJA

Osteoatrtitis je bolest koja kao I svako drugo oboljenje zahteva lečenje. Postoji nekoliko vrsta terapija, u zavisnosti od porogresa bolesti I opšteg stanja pacijenta. Kod tretmana artritisa kolena koriste se konzervativne metode lečenja lekovima, najčešće inekcijama direktno u zglob. Pored konzervativne terapije lekovima, sprovodi se I fizikalna terapija. Pacijentu se prepisuju vežbe koje neće izazivati bol ali će omogućiti pokretanje zglobova da bi ostali u formi. Najčešće se preporučuju plivanje, vožnja sobnog bicikla I vežbe u vodi. Fizikalna terapija podrazumeva I vežbe za kolena ali I vežbe za koordinaciju. Od fizikalne terapije najbolji efekat daje terapija ultrazvukom, elekrtoterapija, krioterapija I magnetoterapija.

Kod ozbiljnijih oblika artritisa kolena operacija predstavlja jedini I neizbežan način da se bolest reši. Artroskopijom se prvo procenjuje oštećenost zgloba a onda se odlučuje koja vrsta operacije će se sprovesti. Moguće je uraditi operaciju sa očuvanjem zgloba, ukrućivanjem zgloba ili totalnu zamenu zgloba.