Celulit

Celulit (hidrolipodistrofija) je hronično degenerativna zapaljenska bolest subkutisa. Može se javiti u bilo kom životnom dobu. Ranije smo ga najčešće sretali kod pripadnica lepšeg pola od 27, 28 godina pa naviše, medjutim sada se ta granica drastično spustila. Toliko drastičnmo da sada 25% naših klijentkinja na anticelulit paketima su devojke izmedju 16 i 18 godina. Posebnu simptomatičnost predstavlja manji procenat beba koje dolaze na vežbe iz fizikalne terapije uzrasta 3-4 meseca (devojčice) kojima se vidi celulit što je do 15ak godina bilo za neku kongresnu temu.

Celulit uglavnom nastaje zbog poremećaja odredjenih metaboličkih procesa u organizmu kao I poremećaja limfne I krvne cirkulacije. Takva vrsta poremećaja za posledicu ima oštećenje vezivnog tkiva odnosno zadržavanje tečnosti I masti I tkivima kao I taloženja toksina. Masne ćelije su odvojene septama koje prave komorice u najdubljem sloju kože (subkutis).

Nagomilvanjem vode i toksina (često zbog nejasnog uzroka) dolazi do uvećanja masnih ćelija u komorama a oko njih vezivne septe formiraju neelastična vlakna izmedju kojih ostaju zaglavljenje masne ćelije čija funkcionalnost opada  jer su odsečene od hormonske I enzimske ishrane koja je neophodna za njihove pravilne metaboličke procese.Masne ćelije kojima se uskraćena enzimska ishrana, podložne su degenerativnim promenama I kako je proces napredovanja celulita u progresiji, posledice su vidljive kao efekat pomorandžine kore, hifne celulita na stomaku i unutrašnjoj strani butina, jahće pantalone, hendlovi.

SAZNAJTE SVE O CELULITU NA JEDNOM MESTU IZ UGLA NAŠIH FIZIOTERAPUETA

Sve o celulitu - Fizikalna terapija Dunavski, Novi Sad