Medicinske masaže

Medicinske masaže predstavljaju specifične manuelne tehnike koje se sprovode zajedno sa aparatnom fizikalnom terapijom u cilju eliminacije bola, eliminacije limfedema, manipulacije zglobova kod kompresije nerava.  Akcenat je često i na manipulaciji mišićima i mišićnom fascijom oko upalnog nerva ili žarišta bola uzrokovanog nekim drugim činiocima.

Zbog kompleksnosti izvodjena medicinskih masaža (ne mešati medicinske masaže sa “terapeutskim” masažama koje izvode lica bez medicinskog obrazovanja sa završenim kursom) spadaju u sam vrh manuelne fizikalne terapije. Dva naša strukovna fizioterapeuta Ivan M. Dunavski, Tanja Sergejevna su u Pragu završili specijalne edukacije iz oblasti medicinskih masaža suboblasti post-operativna rehabilitacija, opšta fizikalna, sportska fizikalna,  rehab.neuroloških pacijenata I aktivni su predavači na brojnim seminarima u Češkoj, Slovačkoj, Austriji.

Medicinska masaža - Fizikalna terapija Dunavski, Novi Sad

ZAŠTO SU MEDICINSKE MASAŽE KRUNA MASAŽA KOD BOLNIH STANJA?

Jer su na PRVOJ LINIJI ODBRANE OD BOLA .

KAKO?

Tako što  ako se pravovremeno javite Fizio centru DUNAVSKI i jedan pokret našeg strukovnog fizioteraputa specijaliste neuromuskularne patofiziologije, često će vas deliti od kutije injekcija u najboljem slučaju  ili operacije, u najgorem slučaju. Nažalost, većina naših pacijenata u Srbiji, javi se prekasno. Javi se onda (govorim o većim problemima) kada je stanje već postalo hronično I kada je hiruška intervencija neophodna a svaka hiruška intervnecija na kičmi nosi veliki rizik, koliko god nauka napredovala .

Još gora opcija je da hirurg odbije da uradi operaciju jer smatra da još uvek nije “zrelo” za operaciju a vi ste naravno pod bolovima.

Medicinske masaže u kombinaciji sa aparatnom fizikalnom terapijom u Fizio centru DUNAVSKI su NAJMANJI MOGUĆI RIZIK da nešto krene napačke pogotovu ako nam se javite na vreme gde u korenu možemo da sasečemo bezbolno uzrok vašeg bola.

Primera radi, u zadnje vreme imamo dosta trudnica koje nam se javljaju sa akutnim išijasom u odmakloj fazi, gde im I njihovi ginekolozi govore da moraju da trpe I da ništa ne rade ( to je  stara ginekološka praksa koje na sreću trudnica ima sve manje ). Trudnice ih isprva poslušaju dok  bol ne  postane tako veliki I snažan da ne mogu da hodaju. U tom slučaju nam treba oko 10 terapija da izlečimo išijadikus. One trudnice koje nam se jave pravovremeno čim osete simptome išijasa, rešavamo ga za 3-4 terapije. Kod ovakvih stanja se vidi pravi značaj MEDICINSKIH MASAŽA jer je u trudnoći zabranjeno koristiti 90% aparata koje koristimo u fizikalnoj terapiji kod žena koje nisu trudne. Dakle, isključivo manuelna manipulacija.

U zavisnosti od vrste problema zbog kojeg nam se javljate :

• upala tetive
  • cervikalna radikulopatija
  • protruzije diska ( diskopatije u širem smislu )
  • sindrom karpanlnog tunela
  • uklještenja, ukočenja, lomova
  • stanja nakon moždanih udara
  • … i drugih bolnih stanja iz domena opšte fizikalne terapije…

Vrstu medicinskih masaža kao i dinamiku izvodjenja, odredjuje  naši tim strukovnih fizioterapeuta na osnovu simptomatike i pregleda,  bilo da dolazite bez nalaza lekara specijaliste ( nejasan uzrok bola ) ili shodno nalazima fizijatra, ortopeda , radiologa, neurologa… (onkologa, ako se radi o medicinskim masažama iz grupe POSTOPERATIVNA ONKO REHABILITACIJA ).

Podvukli smo u prethodnom pasusu IZVEŠTAJ LEKARA SPECIJALISTE, jer nam se sve češće dešava da pacijent dodje sa promašenom dijagnozom lekara opšte prakse, a to znači i sa promašenom terapijom koja se uglavnom svodi na gutanje diklofenaka i mazanja ibuprofena. Ovakvi promašaiji nam često otežavaju postavljanje realne dijagnoze jer tablete i masti samo MASKIRAJU PRAVI UZROK PROBLEMA .

Naši strukovni fizioterapeuti pokrivaju sve najvažnije procese fizikalne terapije iz oblasti :

• OPŠTA FIZIKALNA
  • SPORTSKA FIZIKALNA
  • ONKO PH REHAB   ( rehablitacija onkoloških pacijenata nakon zračenja ili hiruških intervencija )
  • NEUROREHABILITACIONA FIZIKALNA TERAPIJA  ( stanja nakon preloma, moždanih udara )
  • POST HIRUŠKA REHABILITACIJA / F.TERAPIJA ( stanja nakon hiruške intervencije, rana vertikalizacija …).

Medicinske masaže u ogromnom broju slučajeva ( preko 90% ) nisu uopšte bolne.

Pored medicinskih masaža, u Fizio centru DUNAVSKI, i aparatne fizikalne terapije ( laseroterapija, magnentna terapija, ultrazvučna terapija, ifs, elektroterapija i još mnogo tog … ) mi smo dodali i kiropraktiku jer se u odredjenim momentima pokazala kao momentalno efikasna.

Medicinska masaža - Fizikalna terapija Dunavski, Novi Sad

ZABLUDE OKO MEDICINSKIH („TERAPEUTSKIH“  MASAŽA)

Postoji jedan deo stanovništa u Srbiji kome je „masaža“ , masaža i zbog tako pogrešnog stava često novac rasipa na nestručne, medicinski neobrazovane i nekopetentne ljude iz raznih profesija koji obećavaju lečenje masažom.  Novac se zaradi ali šta ćemo ako to medicinski neobrazovano i nestručno lice problem koji imate još dodatno utrostruči???

Sada ćemo pojasniti najelementarnije i najkrupnije razlike izmedju obrazovanja fizioteraputa i masera.

Da bi ste radili terapeutsku masažu u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj ili Bosni, potrebno je da odete u neki salon za obuku masera gde ćete za 2-3h naučiti „nešto“, dobiti sertifikat da ste postali sertifikovani maser terapetuske masaže ili licencirani maser ili  manuelni terapeut terapeutske masaže … i to je sve relativno ok dok takav maser zna svoje granice znanja stečenom na kursu. Problem se javlja kad se veći broj njih oseti „iskusnim“ i dovoljno “ stručnim“ nakon završenog kursa terapetuske masaže koji ponegde traje i samo 2 sata , da sebi za pravo da može da leči i veoma kompleksne bolesti jer zbog znanja koje nema ni sam ne vidi kompleksnost problema sa kojim želi da se uhvati u koštac sa vikend kursom. Tu nastaje problem i ogromna opasnost.  Zato uvek savetujemo kod većih bolova, hroničnih bolova, akutnog ataka bola, da se uvek obratite fizijatru ili fizioterapeutu jer je tu znanje stečeno na nekom kursu, apsolutno nedovoljno i zato su naši kursevi terapetuskih masaža ubedljivo najkompleksniji i najobimniji gde našim polaznicima gledamo da kroz praktičan i teoretski rad pojasnimo rizike sa kojima će se sretati ako počnu da eksperimentišu na svoju ruku. Možemo se bez lažne skromnosti pohvaliti nudimo ubedljivo najkvalitenije kurseve terapetuskih masaža, deep relaxa, maderoterapije, šijacua , a u prilog tome govori i činjenica da je naš Ivan M. Dunavski, jedan od najtraženijih srpskih strukovnih fizioterapeuta za kurseve u Austriji, Slovačkoj i Češkoj. Medicinsko predzanje koje naši polaznici dobiju na našim kursevima masaža spada u sam vrh po tehnikama , kakve radimo u Beču, Bratislavi i Pragu.

OBRAZOVANJE    ETIKA   POVERENJE

Vaše zdravlje u vašim rukama. Stop diletantizmu.