Par saveta za porodilje u očuvanju funkicje kičme

Par saveta  za porodilje u očuvanju funkicje kičme - Fizikalna terapija Dunavski, Novi Sad

Trudnoća je stanje koje kod žene izaziva velike promene u telu. Smatra se da se svaka kost i svaki organ u periodu tudnoće pomeri sa svog mesta. Postporođajni period je jako važan jer se tada sve funkcije i svi hormoni polako počinju vraćati u normalno stanje.

Tokom porođaja, zglobovi i ligamenti su omekšali, statika se promenila, kičma je promenila položaj da bi lakše nosila opterećenje uzrokovano uvećanim stomakom. Mišići stomaka su oslabili, a oni su ključni u držanju kičme, što nakon porođaja može dovesti do dodatnih povreda kičme.

Nepravilno držanje tela i pokreti, mogu ozbiljno ugroziti kičmu i dovesti do niza povreda.

Svaka majka je odmah nakon porođaja posvećena svojoj bebi i u neku ruku zanemaruje svoje potrebe i potrebe svog tela. Obaveze oko bebe uključuju nošenje, povijanje, kupanje, a sve te aktivnosti uključuju rad kičme i zahtevaju savijanje i držanje kičme u jednom položaju duže vremena.

Kako sprečiti povrede kičme nakon porođaja

  • Veoma je važno voditi računa da se beba podiže sa stopalima čvršto spuštenim na pod i blago savijenim kolenima, a krevetac namestiti tako da majka ne mora previše da se savija da bi podigla bebu.
  • Kada kupate bebu, vodite računa da kadica bude postavljena u visini koja će odgovarati vama, da vam leđa ne budu savijena.
  • Kada nosite bebu, ne zavaljujte kičmu previše u nazad jer tako opterećujete donji deo leđa, pa možete uzrokovati bolove u tom predelu.
  • Nosite stabilnu i udobnu obuću koja se ne kliza i koja nije skroz ravna, jer tako smanjujete opterećenje na leđa.
  • Izbegavajte pokrete koji su nagli, jer su posle porođaja svi ligamenti i zglobovi i dalje omekšani, te se lakše mogu povrediti.

Majke koje doje svoju decu, takođe treba da vode računa o kičmi, jer tokom dojenja majka obično zauzima položaj da bebi bude udobno i da dobro doji. Najvažnije je da se udobno smestite i pronađete položaj u kojem će vam biti udobno, jer dojenje je proces koji traje, naročito u prvim nedeljama nakon porođaja.

Tokom dojenja, telo i kičma budu u istom položaju, obično bez pomeranja više od pola sata, što može dovesti do ukočenosti ili bola u određenim delovima, a najčešće vratnom delu kičme i ramenima.

Ukoliko osetite bolove u bilo kom predelu tela ili leđa nakon porođaja, a naročito ako je bol uslovljen nekim naglim pokretom, najbolje je obratiti se lekaru koji će vam dati savete šta da radite.

Izbegavajte da se lečite na svoju ruku, jer postporođajni period je stanje koje je jednako osetljivo kao i sama trudnoća. Nemojte koristiti lekove protiv bolova bez konsultacije lekara, naročito ako dojite.

Kao i u trudnoći i u periodu nakon nje, masaža je jedna od efikasnih metoda za ublažavanje bolova i ukočenosti leđa. Vaš lekar može da vas posavetuje ili uputi da idete na fizikalnu masažu, jer je ona najsigurnija masaža koju možete priuštiti svom telu kada je još osetljivo i sklono povredama.

Pored masaže, kod prevencije bola savetuju se i lagane vežbe istezanja koje će vam pomoći da se osećate bolje. Za koji god tretman da se odlučite, najvažnije je da konsultujete svog lekara a on će da vam da najbolji savet šta da činite.