Medicinske masaže

Medicinske masaže predstavljaju specifične manuelne tehnike koje se sprovode zajedno sa aparatnom fizikalnom terapijom u cilju eliminacije bola, eliminacije limfedema, manipulacije zglobova kod kompresije nerava.  Akcenat je često i na manipulaciji mišićima i mišićnom fascijom oko upalnog nerva ili žarišta bola uzrokovanog nekim drugim činiocima.

Zbog kompleksnosti izvodjena medicinskih masaža (ne mešati medicinske masaže sa “terapeutskim” masažama koje izvode lica bez medicinskog obrazovanja ) spadaju u sam vrh manuelne fizikalne terapije. Dva naša strukovna fizioterapeuta Ivan M. Dunavski i Tijana  Ivanović su u Pragu završili specijalne edukacije iz oblasti medicinskih masaža suboblasti post-operativna rehabilitacija, opšta fizikalna, sportska fizikalna,  rehab.neuroloških pacijenata I aktivni su predavači na brojnim seminarima u Češkoj, Slovačkoj, Austriji.

Medicinska masaža - Fizikalna terapija Dunavski, Novi Sad

ZAŠTO SU MEDICINSKE MASAŽE KRUNA MASAŽA KOD BOLNIH STANJA?

Jer su na PRVOJ LINIJI ODBRANE OD BOLA .

Nažalost, većina naših pacijenata u Srbiji, javi se prekasno. Javi se onda (govorim o većim problemima) kada je stanje već postalo hronično I kada je hiruška intervencija neophodna a svaka hiruška intervnecija na kičmi nosi veliki rizik, koliko god nauka napredovala .

Još gora opcija je da hirurg odbije da uradi operaciju jer smatra da još uvek nije “zrelo” za operaciju a vi ste naravno pod bolovima.

Primera radi, u zadnje vreme imamo dosta trudnica koje nam se javljaju sa akutnim išijasom u odmakloj fazi, gde im I njihovi ginekolozi govore da moraju da trpe I da ništa ne rade ( to je  stara ginekološka praksa koje na sreću trudnica ima sve manje ). Trudnice ih isprva poslušaju dok  bol ne  postane tako veliki I snažan da ne mogu da hodaju. U tom slučaju nam treba oko 10 terapija da izlečimo išijadikus. One trudnice koje nam se jave pravovremeno čim osete simptome išijasa, rešavamo ga za 4-5 terapije. Kod ovakvih stanja se vidi pravi značaj MEDICINSKIH MASAŽA jer je u trudnoći zabranjeno koristiti 90% aparata koje se koriste u fizikalnoj terapiji kod žena koje nisu trudne. Dakle, isključivo manuelna manipulacija.

U zavisnosti od vrste problema zbog kojeg nam se javljate :

• upala tetive
  • cervikalna radikulopatija
  • protruzije diska ( diskopatije u širem smislu )
  • sindrom karpanlnog tunela
  • uklještenja, ukočenja, lomova
  • stanja nakon moždanih udara
  • … i drugih bolnih stanja iz domena opšte fizikalne terapije…

Vrstu medicinskih masaža kao i dinamiku izvodjenja, odredjuje  naši tim strukovnih fizioterapeuta na osnovu simptomatike i pregleda,  bilo da dolazite bez nalaza lekara specijaliste ( nejasan uzrok bola ) ili shodno nalazima fizijatra, ortopeda , radiologa, neurologa… (onkologa, ako se radi o medicinskim masažama iz grupe POSTOPERATIVNA ONKO REHABILITACIJA ).

Podvukli smo u prethodnom pasusu IZVEŠTAJ LEKARA SPECIJALISTE, jer nam se sve češće dešava da pacijent dodje sa promašenom dijagnozom lekara opšte prakse, a to znači i sa promašenom terapijom koja se uglavnom svodi na prepisivanje diklofenaka i mazanja ibuprofena. Ovakvi promašaiji nam često otežavaju postavljanje realne dijagnoze jer tablete i masti samo MASKIRAJU PRAVI UZROK PROBLEMA .

Naši strukovni fizioterapeuti pokrivaju sve najvažnije procese fizikalne terapije iz oblasti :

• OPŠTA FIZIKALNA
  • SPORTSKA FIZIKALNA
  • ONKO PH REHAB   ( rehablitacija onkoloških pacijenata nakon zračenja ili hiruških intervencija )
  • NEUROREHABILITACIONA FIZIKALNA TERAPIJA  ( stanja nakon preloma, moždanih udara )
  • POST HIRUŠKA REHABILITACIJA / F.TERAPIJA ( stanja nakon hiruške intervencije, rana vertikalizacija …).

Medicinske masaže u ogromnom broju slučajeva ( preko 90% ) nisu uopšte bolne.

Medicinska masaža - Fizikalna terapija Dunavski, Novi Sad

OBRAZOVANJE    ETIKA   POVERENJE

Vaše zdravlje u vašim rukama. Stop diletantizmu.